פתרון קונפליקטים בארגון

👈 ספר לי מהם הקונפליקטים שמעסיקים אתכם בארגון ואספר לך מיהו הארגון שלך….

קונפליקט נשמע תמיד כמו משהו שעדיף להימנע ממנו אם אפשר.

טעות.

יש קונפליקטים שעדיף להימנע מהם. בעיקר כשהעניין לא מהותי או כשהקבוצות המעורבות ממילא אינן באינטראקציה גבוהה זו עם זו ביומיום.

אבל לעיתים, קונפליקטים שמתפתחים בארגון הם ביטוי להתנגשות ערכי ליבה ולפיכך יוצרים הזדמנות מעולה ללבן מחלוקות מתמשכות ועמוקות, להבין את מקורותיהן, ליצור שולחן עגול לדיאלוג נוקב תוך הקשבה אמיתית האחד לשני.

לפעמים, קונפליקט הוא רק קונפליקט לכאורה. הויכוח נסוב על עניין אחד, בעוד שלמעשה הוא מספר סיפור של כעס ושל חוסר אונים מסיבות אחרות לגמרי.

יותר מדי פעמים קונפליקטים נתפסים כעניין בינאישי ומתוארים בביטויים מקטינים כמו "אין ביניהם כימייה", כאילו מדובר בריב טפשי בין שני נהגים על מקום חנייה, בעוד שהאמת היא שכל אחד מהצדדים מייצג מורשת מפוארת של המקצוע / של המחלקה / של התחום / של האגף שממנו הוא בא, מנסה להגן על עקרונות חשובים ולהתנהג במקצועיות.

האופן שבו אתם כמנהלים או כבעלי תפקידים מרכזיים מובילים פתרון קונפליקטים בארגון הוא חלק מסגנון הניהול שלכם. אפשר וכדאי ללמוד רפרטואר של סגנונות לניהול קונפליקטים ולהיות מסוגלים לבחור את הדרך הנכונה ביותר  לנהל את הקונפליקט בהתאם לזמן, להקשר ולמקום.

נוכל ללמוד ביחד אתכם את הסגנון האוטומטי שלכם לנהל קונפליקט ואת הסיבות שלכם להפעיל שוב ושוב את אותו הסגנון ולצייד אתכם בסגנונות נוספים. נוכל לסייע לכם  לטפל באירועים קונפליקטואלים מורכבים, לחפש ולמצוא ביחד אתכם פתרונות יצירתיים שלפעמים קצת קשה לראות כשנמצאים בעין הסערה אבל מבחוץ זה נראה אחרת.

ואם תרצו, נוכל לבנות סדנת ניהול קונפליקטים לצוותים שלכם, כדי שיותר אנשים בארגון יעלו את רמת המסוגלות שלהם להתמודד במצבים קונפליקטואלים.

דברו איתנו 🖐

התחדשנו לאחרונה