משבר בארגון: לקום מאובדן, להמשיך מחדש.

להמשיך מחדש לקום מאובדן
משבר בארגון

משבר בארגון בעקבות אובדן

לינדה (השם בדוי, האישה אמיתית ומופלאה) היא אשת טיפול שניהלה קריירה טיפולית לצד סיוע לבעלה בניהול עסק.

היא למדה ניהול מתוך מחשבה עתידית להשתלב בניהול במערכת החינוך. היא לא שיערה שתזדקק לידע הניהולי שרכשה מוקדם מהצפוי ובנסיבות טראגיות.

בעלה האהוב נפטר ממחלה אחרי מאבק קצר ואכזרי. בהתחלה כולם נחלצו לעזרה: העובדים, הספקים והלקוחות. כולם הראו נכונות להירתם ולסייע.  אך מהר מאד היא הבינה שלמעשה היא לבד.

לאכזבתה, חלק מהאנשים שבעלה והיא טיפחו והכשירו במשך שנים, הפנו לה גב. לקוחות זיהו את החולשה, נשרו ועברו למתחרים בקצב מסחרר. לינדה פנתה אלינו עם בקשה לעשות סדר, להגדיר מחדש את ייעודו של העסק באופן שיתאים לעולמות תוכן שמוכרים לה, לחדד את הערכים החשובים ואת המורשת שחשוב לה לשמר ולטפח ולצד זאת להגדיר מה לא יוכל להמשיך להתקיים וממי ראוי להיפרד.

הלכה והתבהרה לה תמונת העתיד הרצויה לה. אבל מניסיון בהתמודדות עם משברים בחברות עסקיות, ראינו לנכון לשאול גם שאלות פיננסיות. איננו יועצות עסקיות ופיננסים אינם התחום שלנו, אנחנו מפנות אל עמיתים שאנחנו סומכות עליהם בתחומים הללו, אבל הבנו שלדבר רק חזון, ערכים ואתיקה מקצועית, כאשר אנחנו שומעות על עזיבת לקוחות, מאפשר ללינדה לקחת אותנו איתה אל המציאות המדומה שבה היא מתנהלת ולספר לעצמה שהיא מקבלת ייעוץ ארגוני בזמן שהיא מתכחשת למצב ונמנעת מלהסתכל לעובדות המרות של המציאות בעיניים. כשהתעקשנו לשאול על המאזן, על המצב מול ספקים, מול בנקים ומול עובדים, התשובות שלינדה סיפקה אפשרו לנו להפשיל שרוולים, לגעת גם במה שלא מריח רק חלומות ויוזמות מרגשות, ולהתחיל לעבוד בשיטתיות על מנת להשיג פרויקטים רווחיים, לעשות סדר בהגדרות התפקידים ובמבנה הארגוני, ולאט לאט גם לראות מה  המקום של לינדה בארגון ואיפה היא רוצה ויכולה להיות, נוכח העובדה שהיא נשארה גם אם חד הורית לארבעה ילדים מתגעגעים ואהובים.

בהדרגה גייסה גם את הצוות לסיעור מוחות, לפעולות מגבשות שהבהירו שהיא שם כדי להישאר ולהניע את הארגון קדימה ואפילו לתקן כמה נורמות שהתאימו כאשר בעלה ניהל את העסק אבל כעת התאימו פחות.

הצוות התגלה כיצירתי, מחויב ונאמן באופן שהפתיע אותה ונתן לה הרבה כוחות. היו כאלה שהיא סימנה להם את הדרך החוצה. גם זה בסדר. שמו הטוב של המקום והאמינות של לינדה בעיני הלקוחות התבררו כמשאב יקר ערך ולמדנו איך למנף אותו. יש עוד דרך ארוכה לעבור. נהיה שם בשביל לינדה ואיתה.

כדי לאסוף את השברים ולגלות את הכוחות שנשארו אחרי האובדן לפעמים נדרשת יד מכוונת ומעודדת. אנחנו כאן באדם בעמלו בשביל לינדה ובשביל כל מי שמחפש או מי שמחפשת  את הדרך להתרומם ולהמשיך מחדש

Leave a Replay