הגדרת תפקיד בארגון

👈 הגדרת תפקידים בארגון שומרת על הארגון ושומרת על העובדים.

כשאנו שואלות אנשים בארגונים שאלה אחת ויחידה: "ספר לי מה תפקידך בארגון",

מתגלים אינסוף סיפורים.

יש את אלה שמשיבים בהתלהבות, בגאווה ועם ברק בעיניים, לעומת אלה שמגמגמים, נבוכים או מתנצלים.

יש כאלה ששולפים במהירות תשובה ממוקדת וברורה, לעומת כאלה שאומרים משהו כמו "אמממ… זה תלוי… יש לי כל מיני תפקידים…"

👈 כשתפקיד מוגדר היטב

ברור מהן הציפיות מבעל התפקיד, מהם מדדי ההצלחה, מהן המשימות שלו, מי שותפיו, למי הוא אמור לדווח, מי מקבל ממנו שירות, אילו מיומנויות נדרשות ממנו, איזה ידע, מהם התנאים שעומדים לרשותו על מנת שיוכל לבצע את תפקידו.

כשדברים נופלים בין הכסאות, כשיש קונפליקטים רבים, כשיש יותר מדי עובדים ששביעות הרצון מהם ושלהם נמוכה, כשיותר מדי פעמים אתם מופתעים מכך שמשהו לא התבצע כפי שציפיתם, כשאנשים מתלוננים שיש להם יותר מדי מנהלים,  כל אלה ותופעות רבות אחרות ונפוצות בארגונים עלולות להצביע על בעיות שנובעות מהגדרות תפקיד בארגון שאינן מותאמות למטרות, לצרכים ולמציאות.

יועץ ארגוני יוכל לסייע לכם לארגן מחדש את הגדרות התפקידים. מניסיוננו, זה לא פשוט. וזה מובן: הרי רוב שעות הערות שלנו אנחנו בעבודה. כשהתפקיד שלנו מוגדר וברור יש לנו סיכוי טוב להצליח בו ולחוות תחושה של מסוגלות ושל ערך. כאשר תפקידים הם דיפוזיים, פרוצים וחסרי גבולות, גדל הסיכוי לחוות תחושת חוסר ערך, חוסר משמעות ולחץ.

נצייד אתכם בכלים שיטתיים ומובנים לבניית הגדרת תפקיד בארגון, נבחן אילו תפקידים קיימים משרתים נכון את הארגון שלכם ואילו פחות, נברר אם יש תפקידים חסרים ונתמוך בכם בעבודה הלא פשוטה שכרוכה בהובלת שינוי בהגדרות התפקידים.  בכנות, זהו אחד השינויים הקשים שמנהלים נדרשים לבצע, אבל גם אחד המתגמלים ביותר, וההשפעה של שינויים אלה מהירה, עוצמתית וברת קיימא להרבה זמן.

דברו איתנו 🖐

התחדשנו לאחרונה