סדנא לחשיבה יצירתית

סדנא לחשיבה יצירתית

סדנא לחשיבה יצירתית

בואו ננסה תרגיל:

ציירו חייזר.

ציירתם?

כעת ציירו יצירתיות.

בקשו מ 3 חברים או בני משפחה לעשות את אותו התרגיל. מה שתגלו, זה שהחייזרים שלכם דומים למדי. כנראה שיהיה להם גוף די אנושי, פנים, עיניים גדולות, אולי אנטנות, כמו בשיר של גזוז.

👈 אבל יצירתיות – כנראה שכל אחד מכם יצייר אחרת.

למה? כי יש לנו מוסכמות לגבי חייזרים. אנשים רבים מדמיינים אותם, מתארים אותם, מציירים אותם, יוצרים עליהם סרטים. אבל כמה ציורים של יצירתיות ראיתם? אין דימוי ויזואלי ידוע ומקובל ליצירתיות. אין מוסכמות לגבי איך היא נראית. מה שמשחרר אתכם לדמיין אותה בכל צורה ודרך.

עכשיו, דמיינו לעצמכם שהייתם משוחררים ממוסכמות בכל תחום. דמיינו, למשל, בית ספר בלי שיעורים. יום עבודה אחת לשבוע בלי חשמל. צוות שמתחלף כל יום. נסו כעת להכפיל ולהגזים את מה שדמיינתם. דמיינו שכל יום כל אחד מאיתנו עובד בעבודה אחרת. דמיינו שבית הספר נודד כל יום למקום אחר (אגב, כבר קיים בי"ס כזה בישראל…) אילו אפשרויות מרתקות ומפתיעות גלומות כאשר אנחנו מסוגלים להשתחרר ממסוכמות? חדשנות או יצירתיות לרוב אינן מטרות בפני עצמן, אלא דרך להשיג מטרות רצויות אחרות.

אנשים נוהגים לומר "אני לא יצירתי", "אין לי כישרון ציור". "אין לי גישה לאמנות". הקשר בין חשיבה יצירתית לבין אמנות אינו הכרחי. אנשים מראים יצירתיות בהורות שלהם, בזוגיות, בעבודה, בספורט ובכל תחום קיים. יתרה מזאת, יצירתיות איננה מולדת. זה לא צבע עיניים ולא מידת נעליים. חשיבה יצירתית היא דרך חיים נלמדת. יש לה שיטות ומתודות שניתן לרכוש. היא דורשת הקנייה, אימון והתנסות, כמו כל למידה משמעותית.

בסדנאות שלנו נתנסה בתרגילים רבים שיאפשרו לכם להוציא מתוך עצמכם רעיונות עצמאיים ויצירתיים. נלמד לכוון את עצמנו ליצירתיות מעשית, כי לשבת בבית קפה ולהמציא רעיונות לא הופך אותך לאדם יצירתי. יצירתיות חייבת לבוא ביחד עם יצרנות. עם היכולת להוציא מחשבות ורעיונות אל הפועל, לשתף אחרים ולהלהיב אותם. לא מצאת שותפים לחלומות שלך? הם כנראה לא חלומות מספיק טובים.

יצירתיות דורשת גם דיוק עצמי ותשובות טובות לשאלה "בשביל מה המציאו אותי".

בכל אלה ועוד הרבה נעסוק בסדנא שלנו על חשיבה יצירתית. דברו איתנו. 🖐

חשיבה יצירתית

Leave a Replay