יעדים

👈 כמה יעדים קבעתם לביה"ס שלכם השנה?

מסמך מתנ"ה של משרד החינוך מונה 15 יעדים. בכל בתיה"ס שבהם אנו מבקרות נוספים ל 15 היעדים הללו עוד 2 – 10 יעדים שביה"ס לקח על עצמו.

רחל חלפי כתבה בשירה "הצהרת כוונות":

זֶהוּ נִסָּיוֹן לִבְלֹעַ רוּחַ

לְהִשְׁתַּגֵּעַ עַל מַה

שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לְהִשְׁתַּגֵּעַ עָלָיו

אוסף כזה של יעדים, חלקם מעורפלים וחלקם סותרים, מעורר ציניות וחוסר אמון אצל צוותים מסויימים ואצל אחרים חרדה ותסכול.

זו לא המטרה בהגדרת יעדים (בשיחה ארוכה יותר נדבר על מה כן המטרה של רשימות היעדים האינסופיות של משרד החינוך והקשר שלהם להיעדר משילות, לריבוי זרמים חינוכיים שבהם איש הישר בעיניו יעשה ועוד…).

👈 הגדרת יעדים

הגדרת יעדים אמורה לכוון את הפעולות ולמקד אותן. לנטוע ביטחון ותחושת מסוגלות.

הקשר בין היעדים לבין הפעולות אמור להיות ברור וישיר.

מה אנחנו מוצאים בשטח?

בית ספר שמצהיר על עצמו "חברתי", אבל לאורך כל שעות היום הילדים יושבים אחד מאחורי השני ורואים האחד את עורפו של חברו.

בית ספר שמצהיר ש"בחירה אישית" היא נר לרגליו, והתלמידים בוחרים את הסדנא המועדפת עליהם באמנות במשך שעתיים בשבוע, שהן אפילו לא 5% מסך השעות השבועיות.

בית ספר שחורט על דגלו "קידום בריאות" ומתקיימים בו שני שיעורי חינוך גופני בשבוע.

יעדים מדויקים באים לידי ביטוי במנגנונים פשוטים.

ניתן בקלות יחסית למדוד אותם ולהגדיר מה נדרש על מנת לשפר את התוצאות.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור בקפידה את היעדים שלכם ולהגדיר אותם במדוייק, מתוך תשוקה אמיתית לממש אותם ומתוך אמונה שהם הנכונים ביותר לתלמידים ולצוותים שלכם. נלך אתכם עקב בצד אגודל עד שנגזור מכל יעד מנגנון פשוט ופרקטי שיאפשר את השגת היעד. נתכנן אתכם את המבנה הארגוני שישרת את השגת היעדים שבחרתם, את תהליך הפיתוח, את הפצת חזון היעד, את נקודות ההערכה ואת דרכי ההערכה.

דברו איתנו. 🖐

 

סדנא לחשיבה יצירתית

התחדשנו לאחרונה