משברים וקונפליקטים

👈 ניהול משברים

אינו ייחודי למנהלי בתי ספר. עם זאת, עוצמתם של המשברים, תכיפותם והשוני הגדול בין האירועים השונים והתגובות המגוונות, מאפיינים במיוחד ניהול בית ספר. הדברים קורים במהירות. המעברים מאירוע לאירוע תכופים. כל אלה גורמים לתחושת הבהילות והחירום.

👈 החדשות הטובות הן

שבשיחות עם מנהלי בתי ספר וגם במחקר (גוטרמן, 2021) מתברר שהתמודדות של מנהלי בתי ספר עם משברים מייצרת תחושת ערך וזכאות על בית הספר. הידיעה שהייתי האדם הנכון במקום הנכון, שלמרות קשיים העצומים הצלחתי להוביל את הצוות לקבל החלטות ולעמוד מאחוריהן, שהייתי נחוש, שהתייעצתי ושיתפתי ושהייתי שם בשביל האנשים היא ידיעה מחזקת ומייצרת חוויה של מסוגלות.

לעיתים, החלטות שמתקבלות בזמן אירוע משברי ובעקבותיו משפיעות על ביה"ס שנים קדימה, ומביאות לשינויים שלפעמים ניסו מנהלים להוביל במשך שנים בחוסר הצלחה. הלמידה ההיברידית כתוצאה ממגפת הקורונה היא דוגמא נפוצה ומוכרת, אבל כמעט לכל מנהל יש לפחות סיפור אחד על משבר שכתוצאה ממנו שונו נורמות שכבר מזמן היה צורך לטפל בהן.

"לעולם אל תבזבז משבר טוב" אמר צ'רצ'יל.

גם אנחנו מזמינות אתכם לא לבזבז משברים. אירועים כמו טעות שמישהו עשה וכעת עליכם להתמודד עם המחירים , קונפליקט מורכב שמסתבך, התנגדות אגרסיבית ומפתיעה שלא צפיתם אותה למהלך שניסיתם להוביל – אל תישארו לבד, היחלצות מהבור נראית אחרת לגמרי כאשר מישהו שנמצא מחוץ לבור מוריד לך חבל מלמעלה ומדריך אותך איפה לדרוך ובאיזה סלע להיאחז בדרכך החוצה. ויש גם סדנא לצוות על ניהול קונפליקטים😊.

 דברו איתנו 🖐

התחדשנו לאחרונה