שינוי פדגוגי

👈 שינוי פדגוגי

בתיכון מקיף שאיתו אנו עובדות פיתח צוות מתמטיקה תפיסה ייחודית לעבודה עם קבוצות 5 יחידות. שני מורים מובילים ואהובים בנו מהלך פדגוגי חדשני, יצירתי ומבטיח. ההנהלה גיבתה וגייסה משאבים (שעות, מרחב למידה מותאם, ציוד). הכל היה נראה מושלם ב 1/9. אבל תוך שבועיים התחילו להגיע תלונות. ממי? מההורים. הם לא הבינו את הרציונל, הם חששו שילדיהם לא יתקדמו בחומר בקצב הנדרש ולא יצליחו להתמודד עם החומר המורכב הנלמד ב 5 יחידות. 

בצוות המוביל הבינו: השקענו כל כך הרבה עבודה בהכנת התכנית, בלמידת החומרים, בהיוועצות עם גורמים באקדמיה, בהסברה לתלמידים, ושכחנו מאחור את ההורים. בלעדיהם, המהלך כולו נתקע, והתניע מחדש רק אחרי שנעשה מהלך מושקע של הסברה להורים. זה היה מאוחר אבל לא מאוחר מדי והיוזמה המריאה.

SEL; PBL;    , תמ"ר, סחל"ב, C5, Blended Learning,  פמ"ע, gamification, חלוצי הערכה….

בכמה מהשמות הלוהטים הללו השתלמתם בשנים האחרונות? כמה מהם אפילו מצאו חן בעיניכם ורציתם להתנסות בהם אצלכם בביה"ס? (לא נתפלא אם מכל מה שפגשתם בכנסים ובהשתלמויות, התחברתם בעיקר לתפיסה שהגיעה עם מנחה שהחיבור שלכם איתו היה חיובי ומסקרן)

👈 אילו ראשי תיבות או מושגים אקזוטיים נוספים הייתם מוסיפים לרשימה הזאת?

כל בתי הספר עסוקים בתהליכי התחדשות פדגוגית. זה הכרחי, זה תובעני וזה מתגמל מאד בסופו של דבר, כי כשעושים את זה נכון, מורים מקבלים זמן, מקום ושותפים לדבר איתם על הפדגוגיה שלהם. מסתבר שאחד הגורמים מפחיתי השחיקה אצל מורים הוא קיומן של הזדמנויות לשיח עמיתים על המקצוע שלהם.

לצד זאת, מנהלים רבים מתוסכלים מכישלונות חוזרים בניסיונותיהם להטמיע התחדשות פדגוגית. אנחנו פוגשות שוב ושוב מנהלות ומנהלים שהביאו את המנחה הכי מומלצת, השיגו תקציב נוסף למחשבים, התאימו את מערכת השעות הבית ספרית לשינוי הנדרש בהרכב הקבוצות / בשעות הלמידה / באורך יחידות הלימוד וכו, וזה לא עבד. מורה אחד התלהב והתנסה בהצלחה, שניים נוספים התנסו בחשש וויתרו מהר, עוד אחד ממש ביקש שיעזבו אותו ללמד כמו שהוא רגיל ואחת יצאה במחאה קולנית ולעומתית נגד כל הרעיון והתפיסה והמרידה את הצוות.

👈 שינוי פדגוגי מתקיים בתוך הקשר

על מנת לאפשר לו להתבצע בקצב המתאים, עם הצוות הנכון, בקבוצות הלימוד הנכונות, יש לבנות מעטפת שכוללת הכשרת לבבות, מינוי בעלי תפקידים והאצלת סמכויות, שיתופיות גבוהה של המורים שיבצעו את המהלך, הסברה ותיווך לתלמידים ולהורים, הכנת תשתיות פיזיות מתאימות ועוד.

יש לנו ניסיון נרחב בהכנת המעטפת הזאת עם צוותי הנהלה ומורים. יש לנו שילוב של ידע פדגוגי ושל הבנה ארגונית, לצד יכולת הנחייה קשובה, אנרגטית, מעשית ומקדמת. נשמח ללוות אתכם בכל תהליך של פיתוח פדגוגי.

דברו איתנו. 🖐

התחדשנו לאחרונה